مرحله نمایشنامه خوانی جشن بهاران آغاز شد
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

ساعت19 شنبه 30 آذر 1398مصادف با شب یلدا یا به عبارتی شب چله مرحله نمایشنامه خوانی « جشن بهاران » نوشته ی احمدرضا گوهری به کارگردانی عباس کرم الهی ، کاری از گروه تئاتر اندیشه وابسته به دفتر هنرهای نمایشی و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در پلاتوی نمایش شهید حیاری آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر اندیشه ؛ پس از یک مرحله تست بازیگری و انتحاب تعدادی از علاقه مندان به حرفه ی تئاتر ، اولین جلسه ی نمایشنامه خوانی و یا به عبارتی روخوانی متن نمایش جشن بهاران در غیاب ناهید قلاوند و کوثر غزی برگزار شد .

عباس کرم الهی مدیر گروه تئاتر اندیشه و کارگردان نمایش جشن بهاران در این خصوص گفت : انتظار داشتیم که در این نمایش علاقه مندانی به این نمایش لبیک بگویند که تسلط کامل به گویش لری داشته باشند ، چون تمام تلاش ما این است که این نمایش به همین گویش لری اجرا شود اما به جز ناهید قلاوند که در اولین شب روخوانی متن غایب بود مابقی علاقه مندان از عزیزان « بختیاری ، عرب و دزفولی » هستند که آموزش این گویش  کار ما را سخت تر خواهد نمود .

وی افزود : در صورتی که بازیگران انتخابی توان  به کار گیری گویش لری را نداشته باشند این نمایش با زبان فارسی و البته با لباس و فضای لری اجرا می شود .

کارگردان نمایش جشن بهاران در ادامه خلاصه ای از داستان این نمایش را تشریح نمود و خاطر نشان نمود : «گل بانو و مه ولی» در این نمایش نماد فصل سرد و یخبندان زمستان را نشان می دهند که به همراه فرزندان خود «میرزا ، زیبا و مینا» به نبرد با « سبزمراد و گل آفتاب » که نماد فصل بهار هستند می روند و آنها را در بند خود اسیر می کنند ، اما ........

عباس کرم الهی در ادامه اظهار داشت : اگر روز دوشنبه ناهید قلاوند که تنها بازیگرخانم لر زبان است در این نمایش بتواند به خوبی از عهده ی نقش «گل آفتاب» بر آید رسما به عنوان این نقش معرفی خواهد شد و نقش «گل بانو »از بین «کوثر علیزاده و کوثر غزی » انتخاب می شود ،در غیر اینصورت کوثر علیزاده در نقش «گل آفتاب» و کوثر غزی در نقش « گل بانو» هنرنمایی می کنند .

معرفی سایر بازیگران :

عباس کرم الهی در نقش « مه ولی و عمو نوروز» ـ احمد خدادادی در نقش « سبزمراد» ـ حیدرعلی بشکار در نقش « میرزا» ـ معصومه باقری در نقش «زیبا» و ستاره خسروی در نقش « مینا» .

معرفی عوامل اجرایی :

سرپرست گروه ، کارگردان و برنامه ریز (عباس کرم الهی ) ـ مشاور هنری (مرتضی حیدری آل کثیر ) ـ هماهنگ کننده ( سیده آیدا تفاخ) ـ طراح صحنه (علی طالبی) ـ آهنگساز (موسی کرد) ـ طراح لباس (جنان پور منصوری) ـ طراح نور و نور پرداز(محمد جواد «آرش» خصافی) ـ (دستار نورپرداز ، افکتور و مدیر صحنه (محمدعلی محبی) .....

کارگردان نمایش جشن بهاران در پایان گفت : برای تکمیل بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش به تعدادی دختر و پسر دانش آموز برای گروه کُر(همخوانی) و یک نفر برای منشی صحنه نیاز مبرم داریم ، مدیران مدارس دخترانه و پسرانه امیدوارم در این راستا با ما همکاری کنند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 1 دی 1398برچسب:, :: 1:32 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه